Postępowanie reklamacyjne
- Wszystkie Towary dostępne w Sklepie Internetowym są fabrycznie nowe, wolne od wad fabrycznych i prawnych.
- Sprzedawca zobowiązany jest do dostarczenia Kupującemu rzeczy bez wad. Sprzedawca odpowiada wobec Kupującego z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne rzeczy, zgodnie z postanowieniami art. 556 i nast. Kodeksu cywilnego. W przypadku umowy zawartej, zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu, przez Kupującego niebędącego konsumentem wyłączona zostaje odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady rzeczy.
- Reklamacje z tytułu rękojmi Klient może złożyć:
– w formie elektronicznej wysyłając wiadomość e-mail na adres: info@tupiko.pl
– poprzez wypełnienie Formularza reklamacji
– telefonicznie pod numerem telefonu: (25) 792-31-98
– pisemnie na adres: TUPIKO SP. Z O.O., ul. Gdańska 80, 07-100 Węgrów - Wskazane jest aby reklamacja zawierała następujące informacje:
– imię i nazwisko
– adres
– adres e-mail
– datę zawarcia umowy sprzedaży
– przedmiot reklamacji
– wskazanie żądania Klienta
– okoliczności uzasadniające reklamacje - Występując z reklamacją Klient powinien na koszt Sprzedawcy dostarczyć wadliwy Towar w celu zbadania rzeczy i zajęcia stanowiska odnośnie do zasadności zgłoszonego żądania.
- Sprzedawca rozpatruje reklamację z tytułu rękojmi bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty jej złożenia przez Kupującego, powiadamiając Kupującego o sposobie załatwienia reklamacji z tytułu rękojmi.
Odstąpienie od umowy
- Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 z późn. zm.) o prawach Konsumenta Klientowi będącemu Konsumentem, przysługuje prawo w ciągu 14 dni do odstąpienia od umowy zawartej na odległość bez podawania przyczyny.
- Bieg terminu rozpoczyna się od momentu objęcia Towaru w posiadanie przez Klienta będącego jednocześnie Konsumentem. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem lub wypełnienie formularza odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży, jest ona uważana za nieważną. Klient ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od Umowy.
- Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru do Sprzedawcy. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- W przypadku odstąpienia od umowy Sklep Internetowy zwraca Klientom wszystkie otrzymane od nich płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep), niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sklep internetowy został poinformowany o decyzji Klienta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności w sposób określony w Formularzu odstąpienia od umowy.